ALGEMENE ONDERWERPEN

Helft singles onder werktijd actief op sociale media

Geplaatst door de hofdame, 6 juni 2012.

singles op social media

52 procent van de singles is onder werktijd privé actief op sociale mediakanalen als Twitter, Facebook en Hyves. Bij slechts 28 procent van de ondervraagden wordt dit door de werkgever ook daadwerkelijk toegestaan. Daarnaast ervaart 35 procent het sociaal netwerken als verslavend. Dit blijkt uit onderzoek van online magazine Singlessite.nl dat 750 singles ondervroeg over hun online activiteiten.

Werk & Privé

Het online onderhouden van sociale contacten beperkt zich bij singles niet tot in de vrije uurtjes. Meer dan de helft is ook in de baas zijn tijd geregeld privé actief op de diverse sociale media kanalen. Nog lang niet alle werkgevers zijn hier van gecharmeerd, want slecht 28 procent van de geënquêteerden laat weten dat het bij hen op de werkvloer officieel is toegestaan.

Verslavend

Zo’n 35 procent van de singles wil het liefst continue op de hoogte blijven van wat er online gepost wordt en ervaart dit als verslavend. Nog eens 52 procent vindt dit een te zware benaming maar geeft wel aan nauwelijks zonder te kunnen. Ook op vakantie en in het weekend blijkt het moeilijk loslaten. Zo’n 39 procent is dan vrijwel dagelijks actief op hun favoriete netwerk.

Populair

Het meest populaire sociale netwerk is Facebook, gevolgd door Hyves en het meer zakelijke LinkedIn. Twitter neemt een vierde positie in op deze ranglijst. Zo’n 38 procent van de singles is ongeveer 1 uur per dag online actief. Voor nog eens 30 procent is dit bijna twee uur per dag en bij 13 procent ligt dit tussen de 2 en 3 uur. Interessant te noemen is dat men zelf van mening is dat singles meer tijd doorbrengen op sociale media kanalen dan niet singles.

Bron: Soulmade Holding BV via www.nieuwsbank.nl

Bedrijven kunnen hun single werknemers helpen >> Lees verder...



Reageer op dit artikel